Current and upcoming exhibitions in Sofia, Bulgaria

Cover for Sofia Art Galleries
2,837
Sofia Art Galleries

Sofia Art Galleries

Арт Галерии в София - информация, адреси, актуални изложби.
Information for galleries and museums in Sofia, Bulgaria.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
СЪЮЗ НА БЪЛГАРСКИТЕ ХУДОЖНИЦИ
представя
МОРФОЛОГИЯ НА ПРОСТРАНСТВОТО
9 – 21 декември 2021 
галерия „Райко Алексиев“ – СБХ
ул. „Раковски“ 125
вернисаж: 18:00 – 20:00 часа  Участници: Бригите Хайнтце, Димитър Генчев, Елена Велкова, Мартиан Табаков
Мартин Трифонов, Цветан Кръстев
Идеен проект на A&G Art Meeting
Куратор: Мартин Трифонов  Проектът „Морфология на пространството“ на галерия A&G Art Meeting представя творческите търсения на автори, интерпретиращи дълбочината и богатството на смисли и съдържания в тази тема. Участниците Бригите Хайнтце, Димитър Генчев, Елена Велкова, Мартиан Табаков, Мартин Трифонов и Цветан Кръстев са представители на различни поколения – млади, активно търсещи художници и утвърдени визуални артисти със значимо присъствие в българската и световната художествена сцена, но всички със силно изразена творческа индивидуалност. Обединени в едно пространство от обща концепция, те представят своите концептуални и пластични подходи към темата в многообразие от медии (живопис, скулптура, рисунка, инсталация, видео) и поетично-метафизични или абстрактно-експресионистични съдържания, ескалиращи до остротата и директността на неоекспресивна фигуралност. Експериментът с материал, колорит, фактура, форма, образ и сюжетът, доколкото съществува, са по-скоро функции на психологическата организация на внушението в картинното и експозиционно пространство. 
Наташа Ноева (Откъс от съпътстващия изложбата текст)

СЪЮЗ НА БЪЛГАРСКИТЕ ХУДОЖНИЦИ
представя
МОРФОЛОГИЯ НА ПРОСТРАНСТВОТО
9 – 21 декември 2021
галерия „Райко Алексиев“ – СБХ
ул. „Раковски“ 125
вернисаж: 18:00 – 20:00 часа

Участници: Бригите Хайнтце, Димитър Генчев, Елена Велкова, Мартиан Табаков
Мартин Трифонов, Цветан Кръстев
Идеен проект на A&G Art Meeting
Куратор: Мартин Трифонов

Проектът „Морфология на пространството“ на галерия A&G Art Meeting представя творческите търсения на автори, интерпретиращи дълбочината и богатството на смисли и съдържания в тази тема. Участниците Бригите Хайнтце, Димитър Генчев, Елена Велкова, Мартиан Табаков, Мартин Трифонов и Цветан Кръстев са представители на различни поколения – млади, активно търсещи художници и утвърдени визуални артисти със значимо присъствие в българската и световната художествена сцена, но всички със силно изразена творческа индивидуалност. Обединени в едно пространство от обща концепция, те представят своите концептуални и пластични подходи към темата в многообразие от медии (живопис, скулптура, рисунка, инсталация, видео) и поетично-метафизични или абстрактно-експресионистични съдържания, ескалиращи до остротата и директността на неоекспресивна фигуралност. Експериментът с материал, колорит, фактура, форма, образ и сюжетът, доколкото съществува, са по-скоро функции на психологическата организация на внушението в картинното и експозиционно пространство.
Наташа Ноева (Откъс от съпътстващия изложбата текст)
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

06/12/21
Галерия Depoo
представя:  LIMITED PRINTS ONLY  9 – 30 декември 2021 г.
Откриване, 9 декември, 18:00 ч.  Изложбата Limited Prints Only представя селекция от лимитирани серии графични отпечатъци, фотографски и дигитални принтове.  Тези произведения са финансово достъпни и са един чудесен начин за притежание на произведение на съвременното изкуство от утвърдени или от обещаващи млади художници. Както и възможност за създаване на нова колекция от произведения на изкуството, добавяне на разнообразие към вече съществуваща или допълване на колекция която обхваща цялостното творчество на определен художник.  Изложбата ще бъде коледната ни елха благодарение на пъстротата от автори:
Асен Янев, Алекси Иванов, Алина Папазова, Антон Терзиев, Бранко Николов, Виолета Велизарова, Васко Славков, Десислава Христова, Живко Мутафчиев, Ивайло Стоянов, Лияна Димитрова, Петър Чиновски, Росен Тошев, Сашо Виолетов, Явор Боянов, BILOS, GLOW, J. PANK  Всички творби са подписани, номерира и сертифицирани за автентичност.

Галерия Depoo
представя:

LIMITED PRINTS ONLY

9 – 30 декември 2021 г.
Откриване, 9 декември, 18:00 ч.

Изложбата Limited Prints Only представя селекция от лимитирани серии графични отпечатъци, фотографски и дигитални принтове.

Тези произведения са финансово достъпни и са един чудесен начин за притежание на произведение на съвременното изкуство от утвърдени или от обещаващи млади художници. Както и възможност за създаване на нова колекция от произведения на изкуството, добавяне на разнообразие към вече съществуваща или допълване на колекция която обхваща цялостното творчество на определен художник.

Изложбата ще бъде коледната ни елха благодарение на пъстротата от автори:
Асен Янев, Алекси Иванов, Алина Папазова, Антон Терзиев, Бранко Николов, Виолета Велизарова, Васко Славков, Десислава Христова, Живко Мутафчиев, Ивайло Стоянов, Лияна Димитрова, Петър Чиновски, Росен Тошев, Сашо Виолетов, Явор Боянов, BILOS, GLOW, J. PANK

Всички творби са подписани, номерира и сертифицирани за автентичност.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

06/12/21
Галерия НЮАНС
представя
Десислава Минчева
“Балет”
самостоятелна изложба
7 декември 2021- 9 януари 2022
Вернисаж: 7.12 от 17.00 до 20.00  Не за първи път художничката се среща с тази тема. Изследването е дългогодишно и задълбочено. През откраднатите в междучасията минути за бързи рисунки на принцеси и балерини, до една покана от посланик Джеймс  Пардю за участие в изложба на тема “Балет”. Следват многобройни посещения в операта и наблюдавани репетиции. Във времето й позират  прими като Диляна Никифорова. Оставя и палци, изстрадали по световните сцени, които художничката рисува и чрез похватите на живописта увековечава, иначе краткия живот на сценичното изкуство. Подходът към темата е с огромно възхищение от страна на Десислава Минчева. Балетът винаги е възприеман като нещо свръхкрасиво, но реалността се крие зад абсолютната красота, а тази изложба е истина - вдъхновена и реализирана благодарение и на примата Марта Петкова, но не идеализирана - изкуството е нещо повече живота.
“Тази изложба не е критически реализъм. Това, което ме  заобикаля аз го живея.Но това,  което искам да рисувам е една по-хуманистична  и естетична гледна точка”

Галерия НЮАНС
представя
Десислава Минчева
“Балет”
самостоятелна изложба
7 декември 2021- 9 януари 2022
Вернисаж: 7.12 от 17.00 до 20.00

Не за първи път художничката се среща с тази тема. Изследването е дългогодишно и задълбочено. През откраднатите в междучасията минути за бързи рисунки на принцеси и балерини, до една покана от посланик Джеймс Пардю за участие в изложба на тема “Балет”. Следват многобройни посещения в операта и наблюдавани репетиции. Във времето й позират прими като Диляна Никифорова. Оставя и палци, изстрадали по световните сцени, които художничката рисува и чрез похватите на живописта увековечава, иначе краткия живот на сценичното изкуство. Подходът към темата е с огромно възхищение от страна на Десислава Минчева. Балетът винаги е възприеман като нещо свръхкрасиво, но реалността се крие зад абсолютната красота, а тази изложба е истина - вдъхновена и реализирана благодарение и на примата Марта Петкова, но не идеализирана - изкуството е нещо повече живота.
“Тази изложба не е критически реализъм. Това, което ме заобикаля аз го живея.Но това, което искам да рисувам е една по-хуманистична и естетична гледна точка”
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21

Галерия CREDO BONUM
представя
ДАНИЕЛ МИРЧЕВ - ДЪНА
BLUR
самостоятелна изложба
8 декември 2021 - 3 януари 2022 г.
Откриване: 8 декември, четвъртък, 18:00 - 20:00 ч.

Съвременният свят отправи предизвикателство към съвременния човек – усилието да се фокусира. Бъдещето изяжда времето на настоящето, като не му позволява да се концентрира и не търпи забавяне. Идеи, образи и обекти се сливат в общ поток и се размиват с всяка следваща стъпка. Движението става по-важно от момента.
Предизвикателството да се фокусираме, докато се движим, намира своя еквивалент в най-новия проект на скулптора Даниел Мирчев. Той представя пет свои творби, обединени от остротата на момента в наситена поредица от други моменти. Невъзможността да избереш един от тях и да му отделиш дължимото съзерцание отвежда в размиване на образа. Изложбата се нарича ”BLUR” („Замъгляване“), за да напомни за онзи преходен момент между фокусирането в образа и търсенето на следващия образ, който да улови окото.
Авторът изгражда класически геометрични форми, които при всяко движение на зрителския поглед се разфокусират и променят. Обемни композиции от дърво, играещи със светлината и сянката, те са като създадени от алгоритъм с неясно предназначение. Фрагменти от друго време, нуждаещо се от висока доза концентрация.
"BLUR” ще бъде открита на 8 декември от дългогодишния арт директор на списание „Егоист“ Мариета Ценова. Изложбата ще очаква своите зрители в галерия Credo Bonum до 3 януари включително, всеки ден от 11:00 до 19:00 ч.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21
Галерия СТРУКТУРА
представя
АНГЕЛИКА РАДЕВА
Щастието не е приказка
8 - 18 декември 2021
Откриване: 8 ноември, 18:00 - 21:00  Произведенията на Ангелика Радева са цветни, блестящи и динамични. Те подлагат на ултимативен тест възможностите на възприятията, като ги провокират с предизвикателен цвят и смела форма. Художничката не се съобразява с установените правила – творбите й могат да бъдат определени и като скулптури, и като живопис.
 Картините-скулптури навлизат в пространството и го променят. Колоритът също е третиран по различен начин – единственият цвят използва силата си, за да отразява светлината. Всяка работа се променя в зависимост от ъгъла на осветление. При смяна на светлинния източник обемът изчезва. Остава само цветът, ограничен от размерите на рамката. Видимото става невидимото и обратното.
 Обектите на Ангелика не са константни. Те се свързани с времето и се променят с него. Зрителят е подложен на непрекъсната провокация – във всеки един момент той е изкушен да проследява промените, които движението на светлината „нанася“ върху повърхността. Релефните картини са живи и динамични отражения на движещото се време. Те улавят и движението на зрителя; превръщат се в притегателни центрове на неговите избори и предпочитания. Взаимодействието е двупосочно.
 Изборът на цветовете, предпочитаните линии, хармоничните обеми и отраженията създават приповдигнато настроение и освобождават позитивна енергия. Границите са преодолени и духът е пуснат на свобода.Image attachmentImage attachment

Галерия СТРУКТУРА
представя
АНГЕЛИКА РАДЕВА
"Щастието не е приказка"
8 - 18 декември 2021
Откриване: 8 ноември, 18:00 - 21:00

Произведенията на Ангелика Радева са цветни, блестящи и динамични. Те подлагат на ултимативен тест възможностите на възприятията, като ги провокират с предизвикателен цвят и смела форма. Художничката не се съобразява с установените правила – творбите й могат да бъдат определени и като скулптури, и като живопис.
Картините-скулптури навлизат в пространството и го променят. Колоритът също е третиран по различен начин – единственият цвят използва силата си, за да отразява светлината. Всяка работа се променя в зависимост от ъгъла на осветление. При смяна на светлинния източник обемът изчезва. Остава само цветът, ограничен от размерите на рамката. Видимото става невидимото и обратното.
Обектите на Ангелика не са константни. Те се свързани с времето и се променят с него. Зрителят е подложен на непрекъсната провокация – във всеки един момент той е изкушен да проследява промените, които движението на светлината „нанася“ върху повърхността. Релефните картини са живи и динамични отражения на движещото се време. Те улавят и движението на зрителя; превръщат се в притегателни центрове на неговите избори и предпочитания. Взаимодействието е двупосочно.
Изборът на цветовете, предпочитаните линии, хармоничните обеми и отраженията създават приповдигнато настроение и освобождават позитивна енергия. Границите са преодолени и духът е пуснат на свобода.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21
Галерия РАКУРСИ
представя
Посока  юг
живопис
ГРЕДИ АССА
8 – 30 декември 2021  „Потапям се в забавеното време. Носталгия по позабравен пейзаж, нарисуван според естетиката на романтизма. Пространството се сгъва и разгъва.
Синьото на нощта ме застига. Бавно съблича тя хамелеонските си настроения, подбудена от небесните светила.
Неочаквано се появява сребристият диск – огромен, загадъчен – захвърлен в десния горен ъгъл… Разтварям се в невидимото му мълчание…
Каква наивност – тук и сега, по романтичното.“  Греди АссаImage attachmentImage attachment

Галерия РАКУРСИ
представя
"Посока юг"
живопис
ГРЕДИ АССА
8 – 30 декември 2021

„Потапям се в забавеното време. Носталгия по позабравен пейзаж, нарисуван според естетиката на романтизма. Пространството се сгъва и разгъва.
Синьото на нощта ме застига. Бавно съблича тя хамелеонските си настроения, подбудена от небесните светила.
Неочаквано се появява сребристият диск – огромен, загадъчен – захвърлен в десния горен ъгъл… Разтварям се в невидимото му мълчание…
Каква наивност – тук и сега, по романтичното.“

Греди Асса
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21

Софийска Градска Художествена Галерия
представя
Анастас Дудулов и неговото време.
130 години от рождението на скулптора.
7 декември, 2021 – 20 февруари, 2022
Откриване - 7 декември, вторник, 18.00ч

През 2022 г. се навършват 130 години от рождението на Анастас Дудулов – име, известно в българското изкуствознание, но личност и творчество – непознати и непроучени. Основавайки се на запазения архив на скулптора и със стремеж за максимална пълнота, настоящото изследване и изложба представят изкуството на Дудулов, систематизират творбите му, ситуират ги в неговото художествено развитие, възстановявайки творческия път на автора. Скулптурата на А. Дудулов отразява посоките, тенденциите, идеите, увлеченията на своето време. Неговият най-активен творчески период съвпада с най-динамичните в художествено отношение десетилетия у нас, това е времето между двете световни войни. Опиращ се на традициите в българското изкуство, обогатен с нов поглед от досега с европейското художествено развитие, изразител на родната тематика у нас и дълбоко свързан с народа, на когото посвещава толкова много образи, скулпторът създава едно безспорно разнообразно по съдържание и жанр творчество.За по-пълното разбиране на пластическите решения и идейното съдържание в скулптурата му е важно тя да бъде разглеждана в своя контекст. Така по-ясно се очертават явления и процеси в художествения живот у нас от първата половина на ХХ век, изпъкват тенденции и посоки, за чието формиране и разивитие Дудулов дава своя принос. Именно с тази идея в настоящата изложба са представени произведения и на други автори, негови съвременници. Това кураторско решение дава възможност за интересни съпоставки и разкрива важни аспекти от развитието на пластическия език в българското изкуство през първата половина на ХХ век.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21
Галерия-книжарница София Прес
представя
Цвета Явашева 
Текстилни структури
6 - 10 декември 2021  Вернисажът ще бъде на 7  декември - вторник от 17.00 до 19.00 часа.

Галерия-книжарница "София Прес"
представя
Цвета Явашева
"Текстилни структури"
6 - 10 декември 2021

Вернисажът ще бъде на 7 декември - вторник от 17.00 до 19.00 часа.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

05/12/21
Галерия ЛОРАНЪ
представя
„Картини за всеки дом”
от 100 до 1500 лв.
01.12.2021 – 15.01.2022
Галерия „Лоранъ”, ул. „Оборище” 16  В навечерието на светлите Коледни и Новогодишни празници отново организираме традиционната за галерията коледна разпродажба „Картини за всеки дом”. Пространството и интернет страницата ни събират повече от двеста и тридесет предложения. Между тях ще намерите вече познати произведения на добри цени.  Селекцията прави лесно, достъпно и възможно придобиването на рисунки от имена в българското художествено наследство, обикновено държащи високи цени. Заслужават си пейзажите на Владимир Димитров-Майстора, въображаемите композиции с бяла креда на Васил Иванов, карикатурите на Илия Бешков, тушовите рисунки от Париж на Георги Божилов-Слона, еротичните рисунки на Евгени Босяцки и още вдъхновение може да намерите в работите на Харалампи Тачев, Данаил Дечев, Стоян Венев, Атанас Яранов, Наум Хаджимладенов, Ценко Бояджиев и др.  Изборът на графични произведения винаги е по-малък, но пък от имена с богата пластична култура като: Иван Ненов, Веселин Стайков, Златка Дъбова, Атанас Нейков, Теню Пиндарев и др.  Тази година, за разлика от друга живописните произведения преобладават над рисунките. Те обхващат Пенчо Балкански, Николай Ников-Ничето, Николай Евров, Анна Петрова, Невена Ганчева, Живка Пейчева, Христо Симеонов, Фикрет Ислямов, Йордан Ресански, Елена Панева и др.  Разпродажбата е всеобхватна и само в интернет страницата на галерията може да видите намаленията на живописни творби от високия ценови регистър от Златю Бояджиев, Давид Перец, Борис Денев, Иван Пенков, Александър Петров-Лавандулата, Илия Петров, Христо Йончев – Крискарец, Марио Жеков, Димитър Казаков-Нерон, Иван Кирков и др.  Ако сте заинтригувани от написаното по-горе, не пропускайте да посетите „Картини за всеки дом” от 1 декември 2021 до 15 януари 2022. Напомняме, че всяка продадена творба ще бъде заменена с друга. Побързайте към салона ни на „Оборище“ 16 или поръчайте онлайн на www.galleryloran.com

Галерия ЛОРАНЪ
представя
„Картини за всеки дом”
от 100 до 1500 лв.
01.12.2021 – 15.01.2022
Галерия „Лоранъ”, ул. „Оборище” 16

В навечерието на светлите Коледни и Новогодишни празници отново организираме традиционната за галерията коледна разпродажба „Картини за всеки дом”. Пространството и интернет страницата ни събират повече от двеста и тридесет предложения. Между тях ще намерите вече познати произведения на добри цени.

Селекцията прави лесно, достъпно и възможно придобиването на рисунки от имена в българското художествено наследство, обикновено държащи високи цени. Заслужават си пейзажите на Владимир Димитров-Майстора, въображаемите композиции с бяла креда на Васил Иванов, карикатурите на Илия Бешков, тушовите рисунки от Париж на Георги Божилов-Слона, еротичните рисунки на Евгени Босяцки и още вдъхновение може да намерите в работите на Харалампи Тачев, Данаил Дечев, Стоян Венев, Атанас Яранов, Наум Хаджимладенов, Ценко Бояджиев и др.

Изборът на графични произведения винаги е по-малък, но пък от имена с богата пластична култура като: Иван Ненов, Веселин Стайков, Златка Дъбова, Атанас Нейков, Теню Пиндарев и др.

Тази година, за разлика от друга живописните произведения преобладават над рисунките. Те обхващат Пенчо Балкански, Николай Ников-Ничето, Николай Евров, Анна Петрова, Невена Ганчева, Живка Пейчева, Христо Симеонов, Фикрет Ислямов, Йордан Ресански, Елена Панева и др.

Разпродажбата е всеобхватна и само в интернет страницата на галерията може да видите намаленията на живописни творби от високия ценови регистър от Златю Бояджиев, Давид Перец, Борис Денев, Иван Пенков, Александър Петров-Лавандулата, Илия Петров, Христо Йончев – Крискарец, Марио Жеков, Димитър Казаков-Нерон, Иван Кирков и др.

Ако сте заинтригувани от написаното по-горе, не пропускайте да посетите „Картини за всеки дом” от 1 декември 2021 до 15 януари 2022. Напомняме, че всяка продадена творба ще бъде заменена с друга. Побързайте към салона ни на „Оборище“ 16 или поръчайте онлайн на www.galleryloran.com
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

01/12/21

Съюз на Българските Художници
представя
ВАРИАНТ ВЕЗУВИЙ
Калин Николов
Графика
2 – 21 декември 2021
СБХ – „Шипка“ 6, зала I C
вернисаж – 2 декември, 17:00-19:00

Калин Николов е роден през 1956 г. в София. Завършил е Художествена гимназия и ВИИИ „Николай Павлович“, специалност „Графика и графични технологии” при проф. д-р Евтим Томов. Паралелно се учи, а по-късно и работи с художника Борис Димовски. В момента е уредник на Графичния кабинет на Националната галерия, София.
Настоящата изложба е връщане към два от източниците на въображение на художника. Първият е видяното чрез един вече ретро бакелитен диаскоп от 50-те години на миналия век, запазен още в оригиналната си кутия с инструкциите за този „Модел Е“, но рядкост у нас някога. Особено с многото си диапозитивни барабани, които представяли седемте чудеса на света, сватбата на английската кралица и изкачването на Везувий. Вторият момент е филмът „Параграф 22“ от 1970 г. по известния роман на Джоузеф Хелър, умело адаптиран към черния хумор на писателя.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

30/11/21

Галерия АРТЕ
представя
Милко Божков
"Разходка с Бимбо"
живопис
2-17 декември 2021
Вернисаж на 2 декември 2021 от 17,00 до 19,00 часа

“Един колега и приятел на Милко Божков още в началото на неговия път в изкуството ми беше казал: „Ние всички, негови съкурсници, ще се развиваме, докато го има Милко и неговото предизвикателно виртуозно изкуство“. Именно тази особена изисканост, емоционална приглушеност, особен род естетизъм отличават творбите на художника. /Ружа Маринска, 1991/
За повече от 15 години съвместната ни работа с Милко отдавна се превърна в урок по професионализъм за нас, за колегите, за почитателите и последователите. Представянето на изложбите му е синтезирано и цялостно, живописта е чиста и звънка, усещането е за лекота и поезия. Да, поезия и не е случайно, че за финал на годината Милко е подготвил две съпътстващи изложби: „Салонът на природата“ по стихове на Борис Христов в СГХГ и „Разходка с Бимбо“ в Галерия Арте. Внимателният зрител лесно ще открие връзката между двете събития. Голямата изложба в Софийска галерия е резултат от близо 3 годишен проект на двамата големи творци Борис Христов и Милко Божков в тандем създали - текстово и визуално „хайку на камъка“, а камерната изложба в Арте е посветена на „каменните дувари“ от селото на художника. Дори един камък от тези на Борис Христов е „прелетял“ и се е настанил в небесата на картината от плаката в Арте. Милко знае как да ни заинтригува, да ни накара да усетим малките частици от цялото, да видим дневното като изящно. Този път кучето Бимбо ни води през пейзажите, покрай дуварите от картина в картина: зиме, лете, денем и нощем. Красиво преживяване, нежно емоционално, човешко, но и майсторско!
Може много суперлативи да се изпишат за Милко Божков и пак няма да е достатъчно, ако не сте преминали през трепетите в изложбите на живо.
Гергана Борисова, ноември 2021
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

29/11/21

Галерия Vivacom Art Hall Оборище 5 отбелязва своята 10 годишнина с официалното откриване на изложба, посветена на големите „Модернисти на XX век“ - Пикасо, Шагал, Дали, Миро, Матис и Фернан Леже.
1 - 22 декември 2021

В изложбата ще бъдат представени: 14 нови и непоказвани изумителни експонати на Пабло Пикасо от серията “Carnet de la Californie” /портфолио, включващо 25 литографии, от изданието 500, отпечатано от ателие Mourlot, Париж/ и “Коридите”. Творби на Салвадор Дали от серията Библия Сакра, която съдържа текста на Библията със 105 цветни литографии /смесена техника/, създадени през 1963 г. – 1964 г. Това е най-голямата публикувана серия с илюстрации на автора, издадена е от Ридзоли едишънс – Милано, Италия. Произведения на Марк Шагал от Библейската му серия, създадена през 1960 г., която е една от най-емоционалните му серии. Портфолиото включва общо 24 цветни литографии, всяка от които илюстрира сцена от старозаветен текст. Сред тях попадат „Изгонването на Адам и Ева от Райската градина”, „Молитвата на Йов” и др. Нови творби на Хуан Миро и Матис и др.
Част от картините идват от прочутото Ателие „Мурло“ в Ню Йорк, най-големият в света издател на оригинално графично изкуство, което работи с творците. Ще бъдат показани и постери от реализирани вече изложби на модернистите и Ателието. Всички произведения ще могат да бъдат закупени и да станат част от колекциите на българските почитатели.
Поради огромния интерес на проведената онлайн изложба “Библията през очите на Шагал и Дали” в Галерия Vivacom Art Hall Оборище 5, реализирана миналата година по време на пандемията и посетена виртуално от 50 000 души, тази година любители и колекционери ще имат възможността да се докоснат на живо до изключителните творби на Модернистите, споделя Деница Гергова, Арт директор на Галерия Vivacom Art Hall Оборище 5.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

29/11/21
Галерия ИКАР
представя
Минка Добрева
Коледно ухание
1 декември - 14 януари 2021
Вернисаж: 1.12.2021, 17 - 21 часа

Галерия ИКАР
представя
Минка Добрева
"Коледно ухание"
1 декември - 14 януари 2021
Вернисаж: 1.12.2021, 17 - 21 часа
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

29/11/21
Галерия КО-ОП
представя
Зоран Мише
КАТО НА ИГРА
30 ноември - 19 декември 2021
Куратор: Христо Калоянов
Официално откриване: 30 ноември, 17:00 - 21:00ч, в КО-ОП.  След последната си самостоятелна изложба (LOST, 2020) Зоран Мише отново се
завръща в ранните си спомени – в необремененото, свободно и въображаемо
детство. Чрез вече познатите офорт и акватинта художникът, който с лекота
обединява поколения на печата, прави завой към тема първоизточник, маркирала
най-ранните стъпки на неопитоменото. Както дете е разхвърляло играчките си,
така и Мише свободно е оставил своите блокчета конструктор.
Противно на бързо производимото и масово разпространеното LEGO,
конструкторът е нещо подръчно, част насъщна за лековерието на детската игра.
Техниката на графика Мише чертае сериозността на тази тема, съставена от
множество разхвърляни части. По повърхността отделните елементи следват
собствена геометрия вместо пространството на листа. Всеки един от тях е на
мястото си по предварително изготвен план на безредието. При печата оригиналът
е план, според който мастиленият пренос оставя отпечатък. От друга страна,
играта няма оригинал, а само правила. В тяхното изпълнение се крие сърцевината
на положеното усилие, където истината проблясва - точно като на игра.
Веднъж намерена, тя ще заеме централно място. Блокчето конструктор е
изведено като събирателен образ, символ на възвръщащия се спомен. Стоящо
само сред множество от възпроизведени подобни,то пронизва въображаемото
пространство на паметта.Image attachmentImage attachment

Галерия КО-ОП
представя
Зоран Мише
КАТО НА ИГРА
30 ноември - 19 декември 2021
Куратор: Христо Калоянов
Официално откриване: 30 ноември, 17:00 - 21:00ч, в КО-ОП.

След последната си самостоятелна изложба (LOST, 2020) Зоран Мише отново се
завръща в ранните си спомени – в необремененото, свободно и въображаемо
детство. Чрез вече познатите офорт и акватинта художникът, който с лекота
обединява поколения на печата, прави завой към тема първоизточник, маркирала
най-ранните стъпки на неопитоменото. Както дете е разхвърляло играчките си,
така и Мише свободно е оставил своите блокчета конструктор.
Противно на бързо производимото и масово разпространеното LEGO,
конструкторът е нещо подръчно, част насъщна за лековерието на детската игра.
Техниката на графика Мише чертае сериозността на тази тема, съставена от
множество разхвърляни части. По повърхността отделните елементи следват
собствена геометрия вместо пространството на листа. Всеки един от тях е на
мястото си по предварително изготвен план на безредието. При печата оригиналът
е план, според който мастиленият пренос оставя отпечатък. От друга страна,
играта няма оригинал, а само правила. В тяхното изпълнение се крие сърцевината
на положеното усилие, където истината проблясва - точно като на игра.
Веднъж намерена, тя ще заеме централно място. Блокчето конструктор е
изведено като събирателен образ, символ на възвръщащия се спомен. Стоящо
само сред множество от възпроизведени подобни,то пронизва въображаемото
пространство на паметта.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

29/11/21
ONE Gallery
представя
Свилен Стефанов
Остатъчни образи
30.11. 2021 - 07.01.2022
 Вернисаж: 30.11, 17ч.
Куратор: Сузана Николова  Свилен Стефанов е известен с това, че използва концептуални стратегии в живописта  като вкарването на текст в изображението, което не е поставяне на литературна основа, а по-скоро идея. На пръв поглед едри, цветни надписи, които възприемаме с чувство за хумор („Духът на капила“, „Вълците преминават по леда Дунава“, „Неясен урок по геометрична абстракция“), всъщност за свързани с киното, историята на изкуството, музиката. Изображенията към тези текстове не са илюстрация към текста, а по-скоро синтез между образ и текст с редуваща се доминанта.  Накратко - текстовете не обясняват изображенията, а образите не са илюстрация на текстовете. Всичко е преплетено с ирония и трудно може да се открие пряк, конкретен, еднозначен смисъл. Заложените скрити смисли могат да бъдат разчетени по различен начин от всеки един от нас.  В платната на Свилен Стефанов обратната переспектива е правилният поглед към нещата Обръщането на фокуса придава сюрреалистичен психологизъм на неодушевените предмети. Дините и бананите стават централни обекти, натоварени с емоция и психология. Напрежението в статичността на предметите идва от силните стойности на цвета в платната. Той изгражда картината чрез богати имприматури и велатури. Бавно наслагва леки тонове, които се полагат като прозрачни воали. Липсва „блажният“ ефект на маслената боя. Само в надписите има категорично и пастьозно нанасяне на боята.  На широк панорамен пейзаж са разположени множество фигури, които са част от нещо организирано. Малки хора без лица са ангажирани в безумни процесии, погребения, бесилки, посрещане на  извънземни. Свилен Стефанов постига абсурдизъм в живописта чрез пренасяне на ударението от хората върху предметите, издигане на веществеността в основен смисъл, портретуване на предмети – голям праз, две дини, банани. Живописта му се отличава с интелигентност, чувство за хумор и всякаква липса на претенция. Той притежава умението да превръща големите теми в делнични и обратно, но без да ги подценява. Просто с усмивка.
Сузана Николова

ONE Gallery
представя
Свилен Стефанов
"Остатъчни образи"
30.11. 2021 - 07.01.2022
Вернисаж: 30.11, 17ч.
Куратор: Сузана Николова

Свилен Стефанов е известен с това, че използва концептуални стратегии в живописта като вкарването на текст в изображението, което не е поставяне на литературна основа, а по-скоро идея. На пръв поглед едри, цветни надписи, които възприемаме с чувство за хумор („Духът на капила“, „Вълците преминават по леда Дунава“, „Неясен урок по геометрична абстракция“), всъщност за свързани с киното, историята на изкуството, музиката. Изображенията към тези текстове не са илюстрация към текста, а по-скоро синтез между образ и текст с редуваща се доминанта. Накратко - текстовете не обясняват изображенията, а образите не са илюстрация на текстовете. Всичко е преплетено с ирония и трудно може да се открие пряк, конкретен, еднозначен смисъл. Заложените скрити смисли могат да бъдат разчетени по различен начин от всеки един от нас.

В платната на Свилен Стефанов обратната переспектива е правилният поглед към нещата Обръщането на фокуса придава сюрреалистичен психологизъм на неодушевените предмети. Дините и бананите стават централни обекти, натоварени с емоция и психология. Напрежението в статичността на предметите идва от силните стойности на цвета в платната. Той изгражда картината чрез богати имприматури и велатури. Бавно наслагва леки тонове, които се полагат като прозрачни воали. Липсва „блажният“ ефект на маслената боя. Само в надписите има категорично и пастьозно нанасяне на боята.

На широк панорамен пейзаж са разположени множество фигури, които са част от нещо организирано. Малки хора без лица са ангажирани в безумни процесии, погребения, бесилки, посрещане на извънземни. Свилен Стефанов постига абсурдизъм в живописта чрез пренасяне на ударението от хората върху предметите, издигане на веществеността в основен смисъл, портретуване на предмети – голям праз, две дини, банани. Живописта му се отличава с интелигентност, чувство за хумор и всякаква липса на претенция. Той притежава умението да превръща големите теми в делнични и обратно, но без да ги подценява. Просто с усмивка.
Сузана Николова
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

29/11/21

Comment on Facebook

Поздравления!Сърдечно желая успех!

Софийска Градска Художествена Галерия
представя
"Салонът на природата"
Борис Христов – стихове / Милко Божков – живопис, акварели и рисунки
30 ноември 2021 – 6 февруари 2022
Откриване 30 ноември, вторник, 18.00 часа

„Всеки камък е белязан по рождение
като завършена творба... Работата на художника
в Салона на природата е –
търпеливо да извае постамента.“

Поетът Борис Христов от години се вслушва в шепота на камъка. Първоначално размишлява върху причудливия рисунък на патините от лишеи и мъхове, опитвайки се да разгадае техния език, заключващ Времето с ключа на Мълчанието. Така се ражда „ Каменна книга“ ( изд.Elements, 2006). След това съотнася издирени, заснети камъни и преобразуваните им различности с мисли, породени от философи и поети, оставили свойте отпечатъци от думи (между V век пр. Хр и ХХ век, от Лао Дзъ до Йосиф Бродски). Така се ражда антологията „Камък и слово“ ( изд.Рива, 2015). Следват собствените му стихове, които редом с фотографиите вдъхновяват художника Милко Божков да коментира с езика на четката образите на камъка, окъпани от поезията. Така се ражда идеята за тази изложба – съчетание на поетично-философски и живописно-поетични творби.
Представени са 55 живописни произведения, своеобразен коментар и на фотографиите на Поета, и на неговите размишления. В повечето от случаите резултатът опровергава тезата, че художникът трябва да се ограничи с „извайването на постамента“. 42 акварела и 40 рисунки с туш подкрепят живописта.
Изложбата е придружена от изданието на Методий Петриков „Салонът на природата“ (изд.Методиеви книги, 2020) и Giclee арт принтове на живописните творби върху хартия Hahnemühle Museum Etching, 350 гр.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

27/11/21

Галерия АСТРИ
представя
20-та Годишна изложба за живопис ФОРМАТ 30/30

През двете десетилетия на съществуването си в изложбата са участвали повече от 1000 художници - от различни краища на България, различни поколения, стилове и направления. От съвсем млади и дебютиращи художници до знакови имена, символи на съвременната българска живопис. Чуждестранното участие на художници също е внушително: от Австрия, Австралия, Белгия, Гърция Германия, Италия, Мадагаскар, Македония, Румъния, Русия, Франция, Сърбия, САЩ и др. Изложбата е гостувала в Истанбул/ Европейска столица на културата и Ла Рошел/ Франция. Формат 30/30 е бил и в основата на участието на галерията в Салоните на частните галерии, организирани от СБХ и от НДК.

Дълги години редях по повече от 400 платна в една изложба с над 140 участници. Но тези цифри, макар и зашеметяващи на фона на размерите на галерията, а и изобщо, никога не са били цел. Исках и давах шанс. Балансирах в хармонията. И ужасно много се учех. Не преставам да се уча и сега , в двадесетата година от ФОРМАТ 30/30.

ФОРМАТ 30/30, с особената сила на своята природа, промени не само всички нас, пряко свързани с организация и участие в нея. Тя промени квартала, в който е, промени начина, по който се съизмерваме и вече е знак не само на галерия Астри, но и поредното доказателство, че заедно означаваме повече.

Тази изложба е на всички ни и за това изпитвам благодарност и дълбоко уважение към всички, свързани по някакъв начин с нея: към художниците, към посетителите и колекционерите, към случайните минувачи, спрели ход пред витрините на галерията , без които е невъзможно съществуването на красотата. Вярвам, че отново заедно ще извървим сложния днешен период . Защото сега, нуждата от красота е още по-голяма.

Вихра Пешева
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

27/11/21
Галерия CREDO BONUM
представя
CREDO BOX: ДЗЕН / КИЧ
проект на Калия Калъчева
27 ноември 2021 – 12 януари 2022  Енсо означава кръг на японски.  Кръгът символизира просветлението, Вселената и празнотата. В дзен будизма кръгът символизира момента, в който умът е оставил душата да твори, може да се разчете, че символизира най-пряко душата на художника. Фоновият цвят е изобразен в иридесцентния спектър на цветовете. Това означава пълната палитра от цветове, с които човек може да работи. Те се сменят във всеки момент, когато ги погледнеш от различен ъгъл, отразяват и околните цветове, чрез тях откривам многообразието на празнотата.  Това е опит за запълване на празнотата. Разчитам го като добавен двоен стандарт в художествените и житейските търсения. Веднъж търсим мира на празнотата и втори път се опитваме да го запълним с целия спектър познати възможности. В един момент човек може да живее с малко и в следващия – би искал да притежава всичко. Използвам две напълно несъвместими думи – дзен и кич, които описват кръга на съвремието, в което живеем.  Калия Калъчева 
 Калия Калъчева е родена през 1986 г. в София, България, където живее и работи и до момента. Тя има магистърска степен по живопис в Националната художествена академия в София. През 2011 г. печели Наградата за млад живописец с обещаващо развитие на Фондация „Едмонд Демирджиян“. През 2012 г. е сред шестимата номинирани творци за наградата МОСТ. През 2014 г. Калия печели резидентската програма на Сите дез Ар в Париж, Франция. През 2016 г. печели творческа резиденция в Oberpfälzer Künstlerhaus в Швандорф, Германия. През 2017 г. печели специално признание в конкурса „Жените в изкуството“, Орландо, Флорида. Нейни картини са част от колекциите на Центъра за изкуство „Хуго Вутен“, Imago Mundi – колекция Лучано Бенетон, Италия, Националната художествена галерия в София и Софийската градска художествена галерия и други.  Credo BOX е изложбено пространство, част от галерия Credo Bonum, но със своя самостоятелна програма. Намиращ се на входа на галерията майка, малкият BOX е малка светла ниша, в която ще бъдат показвани камерни проекти на художници. Това е място както за едно произведение на изкуството, за един артистичен девиз, за една рисунка, фотография, аудио или видео творба, така и за малък фокусиран художествен жест, за думи и послания.

Галерия CREDO BONUM
представя
CREDO BOX: ДЗЕН / КИЧ
проект на Калия Калъчева
27 ноември 2021 – 12 януари 2022

Енсо означава кръг на японски. Кръгът символизира просветлението, Вселената и празнотата. В дзен будизма кръгът символизира момента, в който умът е оставил душата да твори, може да се разчете, че символизира най-пряко душата на художника. Фоновият цвят е изобразен в иридесцентния спектър на цветовете. Това означава пълната палитра от цветове, с които човек може да работи. Те се сменят във всеки момент, когато ги погледнеш от различен ъгъл, отразяват и околните цветове, чрез тях откривам многообразието на празнотата.

Това е опит за запълване на празнотата. Разчитам го като добавен двоен стандарт в художествените и житейските търсения. Веднъж търсим мира на празнотата и втори път се опитваме да го запълним с целия спектър познати възможности. В един момент човек може да живее с малко и в следващия – би искал да притежава всичко. Използвам две напълно несъвместими думи – дзен и кич, които описват кръга на съвремието, в което живеем.

Калия Калъчева


Калия Калъчева е родена през 1986 г. в София, България, където живее и работи и до момента. Тя има магистърска степен по живопис в Националната художествена академия в София. През 2011 г. печели Наградата за млад живописец с обещаващо развитие на Фондация „Едмонд Демирджиян“. През 2012 г. е сред шестимата номинирани творци за наградата МОСТ. През 2014 г. Калия печели резидентската програма на Сите дез Ар в Париж, Франция. През 2016 г. печели творческа резиденция в Oberpfälzer Künstlerhaus в Швандорф, Германия. През 2017 г. печели специално признание в конкурса „Жените в изкуството“, Орландо, Флорида. Нейни картини са част от колекциите на Центъра за изкуство „Хуго Вутен“, Imago Mundi – колекция Лучано Бенетон, Италия, Националната художествена галерия в София и Софийската градска художествена галерия и други.

Credo BOX е изложбено пространство, част от галерия Credo Bonum, но със своя самостоятелна програма. Намиращ се на входа на галерията майка, малкият BOX е малка светла ниша, в която ще бъдат показвани камерни проекти на художници. Това е място както за едно произведение на изкуството, за един артистичен девиз, за една рисунка, фотография, аудио или видео творба, така и за малък фокусиран художествен жест, за думи и послания.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

25/11/21

Галерия +359
представя
"Townsmen"
проект на Елена Назърова
26 ноември - 29 декември 2021

Заповядайте на 26 ноември от 17:00 до 20:00 ч. във Водната кула в
квартал Лозенец,София(ул.Галичица 13А).
Изложбата ще продължи до 29 декември(включително).

През 2019г. поразена от силните контрасти на уличното ежедневие в Париж,
Елена Назърова полага проекта TOWNSMEN като обединяваща тъкан през
седемте и месеца на арт-резиденция там. За периода, тя живее и работи в
студио “Le Laboratoire de la creation” откъдето насочва процеса си на
артистични проучвания и наблюдение, в две конкретни и особено различни
посоки, полюси на съвременния градски живот. Това са бездомността и
попкултурата в града, присъстващи ярки и напълно осезаеми по същите
улици и площади, толкова романтизирани през вековете. С фокус фиксиран
върху тези полярности, търсенията на Елена се задълбочават, докато тя
навлиза в по-тъмните кътчета и нощния живот на града, и в крайна сметка
я тласкат да изследва възможности за перфектния обект, който, заставайки
в публичното пространство да бъде тяло на ясен протест докато
същевременно привлича и ласкае хората. Въпросът за бездомността, който е
една от най-належащите глобални хуманитарни кризи към момента, тук е
разгледан през призмата на личния ежедневен опит на художничката и
взаимодействието ѝ с жителите на няколкото улици, намиращи се
непосредствено до ателието, което тя обитава в района “Chatelet Les
Halles”, много близо до географския център на Париж.

TOWNSMEN има за цел да изложи бунтарския характер на живота и рутината
на хората живеещи по улиците на големите градове по един изопачен начин,
така че да му придаде определен блясък с който да привлече внимание към
себе си и към една група хора, живеещи сред нас в невъобразимо
затруднение, която подминаваме всеки ден. Изложбата представя разгънат
творческия процес на един проект, който продължава във времето.
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

25/11/21
Галерия КОНТРАСТ
представя
Стоян ЗИКОВ
„Антиматерия“ 
26 ноември - 14 декември 2021  Това е втората изложба на Стоян Зиков, след „Свят на ангели“ в Галерия „Контраст“ /2017/. В първата се срещнахме с все още плахите му опити, чрез сюрреалистични средства, да ни въведе в търсенията на художника, изправен пред проблемите на своето време. В тази изложба, използвайки класическите техники на туша, перото и акварела в рисунките и акрила в живописта, Стоян Зиков предизвиква размисли за Новия свят – този, който вече е извън книгите с научно-фантастична тематика и се превръща постепенно в нова реалност.
 В пълното с рисунки ателие, част от които ще видим в изложбата в Галерия „Контраст“, художникът се опитва, чрез разграждане на обемите и формите, да внуши своята пластична концепция за предстоящите промени в днешния свят чрез изящния рисунък и живописта, отправящи ни към пестеливостта на изразните средства в източната калиграфия, синтеза на хайку и вглъбеността на дзен философията. Стоян Зиков е не само завладян от все още недостатъчно подозираните генерални промени пред човечеството. Но той ги извежда в три пункта:
 • Човекът вече е част от Космоса, започва да го населва, ще колонизира ли и него?
 • Изкуственият интелект и роботизацията навлизат в живота ни, какво предстои?
 • Докъде ще стигнем с биотехнологиите, генното инженерство и напредъка на медицината?
За някой може да е странно, че една изложба поставя толкова претенциозни въпроси, свързани с промяна на познатата ни до днес екзистенциална база на съществуване. Но защо не? Изкуството винаги е било и провиденциално и в този смисъл то не само може, но и трябва да задава въпроса – одобряваме или не, това, което ни чака.
Тази определено концептуална изложба на Стоян Зиков е съществена за Пътя, който е избрал художникът да извърви в търсене на пластичните средства, чрез които да визуализира вълненията, предизвикани от трансформацията, която предстои и през която човечеството трябва да премине. Какво ще стане, вървейки по този изнурителен път, с изкуството, с материята? А с духа? Не случайно изложбата е наречена от него „Анти-материя“...

Галерия КОНТРАСТ
представя
Стоян ЗИКОВ
„Антиматерия“
26 ноември - 14 декември 2021

Това е втората изложба на Стоян Зиков, след „Свят на ангели“ в Галерия „Контраст“ /2017/. В първата се срещнахме с все още плахите му опити, чрез сюрреалистични средства, да ни въведе в търсенията на художника, изправен пред проблемите на своето време. В тази изложба, използвайки класическите техники на туша, перото и акварела в рисунките и акрила в живописта, Стоян Зиков предизвиква размисли за Новия свят – този, който вече е извън книгите с научно-фантастична тематика и се превръща постепенно в нова реалност.
В пълното с рисунки ателие, част от които ще видим в изложбата в Галерия „Контраст“, художникът се опитва, чрез разграждане на обемите и формите, да внуши своята пластична концепция за предстоящите промени в днешния свят чрез изящния рисунък и живописта, отправящи ни към пестеливостта на изразните средства в източната калиграфия, синтеза на хайку и вглъбеността на дзен философията. Стоян Зиков е не само завладян от все още недостатъчно подозираните генерални промени пред човечеството. Но той ги извежда в три пункта:
• Човекът вече е част от Космоса, започва да го населва, ще колонизира ли и него?
• Изкуственият интелект и роботизацията навлизат в живота ни, какво предстои?
• Докъде ще стигнем с биотехнологиите, генното инженерство и напредъка на медицината?
За някой може да е странно, че една изложба поставя толкова претенциозни въпроси, свързани с промяна на познатата ни до днес екзистенциална база на съществуване. Но защо не? Изкуството винаги е било и провиденциално и в този смисъл то не само може, но и трябва да задава въпроса – одобряваме или не, това, което ни чака.
Тази определено концептуална изложба на Стоян Зиков е съществена за Пътя, който е избрал художникът да извърви в търсене на пластичните средства, чрез които да визуализира вълненията, предизвикани от трансформацията, която предстои и през която човечеството трябва да премине. Какво ще стане, вървейки по този изнурителен път, с изкуството, с материята? А с духа? Не случайно изложбата е наречена от него „Анти-материя“...
... Виж още | See MoreВиж по-малко | See Less

25/11/21
Покажи още събития | Load more events