Радиус: Изключено
Радиус: km
Set radius for geolocation
post-title „Невидими граници / Импровизирани конструкции“ – фотографска изложба на Петрос Ефстатиадис

„Невидими граници / Импровизирани конструкции“ – фотографска изложба на Петрос Ефстатиадис

„Невидими граници / Импровизирани конструкции“ – фотографска изложба на Петрос Ефстатиадис

„Невидими граници / Импровизирани конструкции“ – фотографска изложба на Петрос Ефстатиадис

Галерия SYNTHESIS

представя

Петрос Ефстатиадис

НЕВИДИМИ ГРАНИЦИ / ИМПРОВИЗИРАНИ КОНСТРУКЦИИ

Фотографска изложба

31 октомври 2017 – 15 ноември 2017

Куратор на изложбата: Ираклис Папайоану – Директор на Музея на фотографията в Солун

Откриване: 31.10.2017, 19:00 ч. –  SYNTHESIS галерия за фотография, бул. Васил Левски 55, София

Начало на срещата с автора: 20:00 ч.

Събитието е съвместна проява на Фотосинтезис арт център, Музея на фотографията в Солун и Международните фотографски срещи в Пловдив.

 

Съвременната фотография често произвежда работи, които са близки до кинематографската педантичност на снимачната площадка и хирургичния разрез на рекламното внушение, по един особено клиничен начин, който нерядко придава усещане за контрол. Конструираните фотографии на Петрос Ефстатиадис представляват съзнателен дисонанс в този контекст. Използвайки като изобилна суровина личния си опит, той редовно се завръща у дома, в префектура Пела, за да реализира работите си – вече разработени концептуално на хартия, а родното му село става поле на неговата артистична дейност. Ефимерните, привидно непринудени инсталации от обикновени материали отпращат към една смътно гръцка, или по-скоро балканска провинция, чиито обитатели често пъти изнамират решения с каквото им е под ръка и с все още живата у тях сръчност, запазвайки една сравнителна самодостатъчност, вече изчезнала в пост-индустриалния свят с неговия обслужващ сектор. Все пак някои от работите, като Ъгъл за подслушване [Interception corner], Билборд [ Billboard] или  Дъното на басейна [Bottom of the pool], находчиво се фокусират върху аспектите на урбанизма, с внушението, че херметизирани, затворени островчета не могат да съществуват в ерата на мрежовата комуникация.
Фотографиите на Ефстатиадис пресъздават съкровен и същевременно неопределим образ на селото, белязан от патината на времето. В някои от тях селяни позират пред прозрачен найлон от оранжерия, във въображаемо пренасяне на уединението на студиото в място, достъпно за погледа на всеки, и паралелно изобразяване на самия фотографски акт. Нещо латентно политическо лежи в основата на това закономерно преосмисляне, в цяло едно десетилетие, на провинциалното просторечие: няколко последователни работи се занимават с условията в затвора, друга творба изобразява самоделни бомби, а трета осмива предвечното и растящо усърдие в преследването на богатство. Една ответна реакция изглежда търси виртуално изражение чрез фотографското изкуство. Особеното arte povera  на Ефстатиадис се противопоставя пряко на съвременната традиция на постановъчна и режисирана фотография, на бласъка на елегантната изтънченост, на метода да се улавят желания – скрити или несъществуващи. Разнородните, със съзнателно търсена непредвидимост материали, използвани от фотографа в много от творбите му, подсилват ефекта от импровизираните конструкции и разклащат хипотетичната им функционалност. Във фотографиите му измислените теми се съчетават по очарователен начин с естествения фон, неформатираната реалност се среща с артефакта, а пространствата от ежедневието временно биват транспонирани в поле на артистично творчество, посрещайки открито неочакваното събиране на границите между тях.
Творбите на Евстатиадис сякаш балансират върху невидимата, неспирно отместваща се граница между изкуствеността и сложността на градския живот и свиващата се естественост и автентичност на селото. Така те критикуват градския дух, който се просмуква в колективното въображение, не задължително като място, а по-скоро като начин на живот, като безкрайно консуматорство. Те внушават също, понякога с горчив хумор, идеята за чистата простота като дълбока същност на изкуството и живота, която ние незнайно защо упорито пренебрегваме. (Ираклис Папайоaну – Директор на Музей на фотографията в Солун)
Петрос Ефстатиадис (1980 г.) завършва Университета за творческо изкуство във Фарнам и понастоящем  живее в родната си страна, Гърция. През 2017 г. неговите „Бомби” са представени в художествената галерия „Wallach“ в Ню Йорк и „Gold Rush“ на фото форума в Болцано, Италия. „Gold Rush“ е също в изложбата на “ Equillibrists “ организирана от музея “ Benaki “ през 2016 г., през същата година излага серията „Затвор” във фондация „Изолация“ в Киев. През 2015 г. показва снимките си от поредицата „Затвор“ на фестивала Circulation(s) в Париж и „Bombs” на фото фестивала в Атина, заедно със самостоятелна изложба в галерия „CAN” в Атина. Участвал е в изложби в музея “ Serlachius “ във Финландия, галерия „Xippas“ и в House of Cyprus, всички в Атина. През 2013 г. печели голямата награда на фестивала в Иер, Франция. Той е гост преподавател в училището по фотография CEPV и Университета по изкуствата в Цюрих (ZHdK) в Швейцария, както и в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. Негови фотографии са публикувани в Wallpaper, Monocle, Domus, Jeu de Paume, The Guardian and Le Monde.

 

 

Относно sofia-art-galleries

„Sofia Art Galleries“ стартира в началото на месец март 2015 година.Той е създаден с некомерсиална цел, на доброволни начала и е резултат на доброто сътрудничество между софийските галерии.